9.12.2023, Pooli 3D2, Joensuu
A-tytötJulkaistu: 18.12.2023 09.45

9.12.2023, Pooli 3D2, Joensuu

Matka Ravilinnasta kohti Joensuuta alkoi suurimmalla osalla joukkueestamme jo varhaisin aamulla klo: 5.30. Pitkä matkustaminen ja pelien väliset tauot koituivat A-tyttöjen kohtaloksi.

Ensimmäinen peli Sopaa vastaan lähti aluksi hyvin käyntiin. Ensimmäisen erän Kausala nappasikin itselleen (25-20), mutta joutui taipumaan jo toisessa erässä Sopalle (18-25). Kolmannen ja ratkaisevan erän Sopa voitti selkein lukemin (10-15).

Yhden pelin tauon jälkeen vastaan asettui jo tutuksi tullut EsLe A1. Edellisten turnausten perusteella peli olisi kirjoitettu Kausalan nimiin, mutta toisin kävi. Kausala voitti ensimmäisen erän lukemin (25-20). Toisessa erässä joukkueemme pelikuviot eivät toimineet suunnitelmien mukaan, jonka seurauksena EsLe vei toisen erän (20-25). Jälleen kolmannessa erässä Kausalan tehot eivät riittäneet loppuun saakka, jonka seurauksena EsLe vei voiton.

Viimeisestäkin pelistä huomasi, ettei päivä ollut Kausalan puolella. Vastaan asettui Joensuun Juju, joka vei pelin nimiinsä lukemin 2-0. Kausala pysyi kuitenkin hyvin kotijoukkueen perässä (25-22,29-27).

Joensuun reissulta ei Kausalan mukaan tarttunut kotiin vietäväksi muutakuin kipeät paikat ja väsymys. A-tyttöjen seuraava turnaus pelataan 6.1.2024 alemmassa E poolissa.

Joukkueen MVP:ksi valittiin kovasti pelikentällä uurastanut liberomme,Hilla Martikainen, joka myös jaksoi tsempata joukkuettamme pitkänä päivänä.

Joukkueessa pelasivat: Aada Romppainen, Silmu Cihangir, Hilla Martikainen ”A”, Sabina Forsström, Krista Kantola, Peppimari Nurmi, Matilda Linnala, Ansa Liikkanen ”A”, Viivi Ojala, Kerttu Niemi, Oona Jalkanen, Peppi Peltola, Enni Sauvala ja Jenna Tuomainen ”C”