6.1.2024, Pooli 4E3, Raisio
A-tytötJulkaistu: 07.01.2024 13.05

6.1.2024, Pooli 4E3, Raisio

Matka Ravilinnasta kohti Raisiota alkoi A-tytöillä jo perjantaina. Joukkue yöpyi Raisiossa Hotelli Martinhovissa,vain kävelymatkan päässä pelikentältä. Hotellissa yöpyminen turnauspäivän matkustuksen sijasta osoittautui toimivaksi ratkaisuksi. Nimittäin A-tytöt nappasivat itselleen odotetun turnausvoiton.

Ensimmäinen peli oli Hollolan Salpista vastaan. Kausala on jo kahdesti aikaisemmin päässyt pelaamaan Salpista vastaan Espoossa ja kotihallissamme Ravilinnassa. Kausalan peli ei lähtenyt heti odotetulla tavalla käyntiin: huolimattomia omia virheitä tuli joukkueelle paljon. Salpis isännöi ensimmäistä erää (24-21). Pienien muutosten jälkeen Kausalan tytöt saivat kuitenkin pelistä otteen ja pääsivät hyvillä suorituksilla tasatilanteeseen (24-24). Lopulta erä kääntyi Kausalan voittoon (26-28). Toinen erä alkoi Kausalan joukkueella jo selkeästi paremmin. A-tytöt saivat täten hyvän johtoaseman jo heti alussa (0-5). Oma hyvä peli jatkui, jonka seurauksena Salpis ei pysynyt perässä. Lopputulokseksi Salpis-pelistä syntyi Kausalalle selkeä voitto (11-25).

Yhden pelin tauon jälkeen vastaan asettui kotijoukkue Raision Loimu A. Ensimmäinen erä oli tiukkaa ja tasaista vääntöä. Erä kääntyi kuitenkin Loimulle Kausalan oman pelin takkuillessa (22-25). Toisessa erässä Kausalan tytöiltä nähtiin hyviä onnistumisia ja iloisia kasvoja. Täten toinen erä kääntyi Kausalalle selkein lukemin (25-17). Kolmannessa erässä isäntänä jatkoi Kausala. Lopulta Loimu A kaatui lukemin (15-6).

Viimeinen peli oli EsLe A2:sta vastaan. Kausala jatkoi hyviä varmoja suorituksiaan koko pelin ajan. Espoosta tullut joukkue joutui taipumaan jo kahdessa erässä selkein lukemin (15-25, 19-25).

Ennen Raision turnausta joukkueen yksi tavoitteista oli turnausvoitto. Onnistuneen päivän ansiosta joukkue saavutti tavoitteen: A-tytöt saalistivat täten itselleen kolme voittoa, josta kaksi voittoa 2-0 ja yksi 2-1. Pelien jälkeen joukkueen tunnelma oli pukukopissa ja reilu kolmen tunnin ajomatkan aikana väsynyt, mutta onnellinen. Seuraava peli pelataan 27.1.2024 ylemmässä D-poolissa, josta välieräpaikka olisi vielä mahdollista saavuttaa.

Joukkueen MVP:ksi palkittiin hyökkäysnurkassa hyvin onnistunut joukkueen kapteeni Jenna Tuomainen.

Joukkueessa pelasivat: Aada Romppainen, Silmu Cihangir, Hilla Martikainen ”A”, Sabina Forsström, Krista Kantola, Peppimari Nurmi, Matilda Linnala, Ansa Liikkanen ”A”, Viivi Ojala, Kerttu Niemi, Oona Jalkanen, Enni Sauvala ja Jenna Tuomainen ”C”.