20.4.2024, sijoitusturnaus, Pielavesi
A-tytötJulkaistu: 25.04.2024 14.59

20.4.2024, sijoitusturnaus, Pielavesi

Matka kohti Pielavedellä järjestettävää sijoitusturnausta (sijat 17-22) alkoi Kausalan A-tytöillä jo edeltävänä iltana. Joukkue yöpyi Viitasaarella, josta lauantaiaamuna matkattiin vielä tunnin verran pelipaikalle Pielavedelle. Turnauspäivä oli pitkä ja raskas, johon sisältyi monia tunteita. Uuvuttavasta päivästä huolimatta joukkue taisteli yhtenäisenä kaikki neljä peliä ja täten Kausalan tytöt palkittiin turnausvoitolla ja sijoituksella 17.

Alkulohkossa ensimmäisenä vastassa oli tuttu PuMa A3T joukkue. Ensimmäinen erä taipui Kausalalle lukemin 25-21, mutta pienen notkahduksen seurauksena toisen erän otti nimiinsä PuMa 22-25. Viimeinen erä meni selkeästi Kausalan nimiin 15-9.

Toinen peli oli Kuusamon joukkuetta Pakaa vastaan, joka oli aivan uusi tuttavuus Kausalalle. Molemmissa erissä Paka oli selkeästi vahvempi ja voitti täten pelin suoraan 2-0.

Seuraavaksi oli vuorossa välierä, jossa Kausala sai vastaansa toisen lohkon voittajan, Raision Loimu A:n. Ensimmäinen erä oli molemmilta tiukkaa vääntöä, mutta erä kääntyi loppujen lopulta Kausalalle lukemin 23-25. Toinen erä oli jo hieman selkeämpi ja täten Kausala kaatoi Loimun suoraan kahdessa erässä 0-2.

Loimun voittaminen tarkoitti Kausalan pelaavan sijoista 17-18. Finaalissa vastaan asettui jo aikaisemmin aamupäivällä kohdattu Paka:n joukkue. Peliin lähdettiin varmoin ja luottavaisin tunnelmin. Päivän aikana parantunut peli ja joukkuehenki näkyi sekä kentällä, mutta myös vaihtopenkillä. Ensimmäinen erä oli tasainen, mutta loppujen lopuksi kääntyi kun kääntyikin Kausalalle lukemin 25-21. Toinen erä oli Kausalalta selkeästi heikompi, minkä seurauksena Paka vei erän nimiinsä (17-25). Kolmannesta erästä tuli kunnon jännitysnäytelmä. Kausala pääsi ensimmäisenä eräpalloon käsiksi tilanteessa 14-10, mutta Paka nousi vierelle. Jatkopalloja pelattiin useita ja kannustus sekä jännittyneisyys vain kiihtyi molemmilla puolilla verkkoa. Loppujen lopuksi tilanteessa 21-20 Silmu Cihangirin ratkaiseva hyökkäyslyönti toi Kausalalle voiton Pakasta (22-20 eli 2-1 voitto) ja täten sijan 17.

Vaikka kyseessä olikin viimeinen sarjapeli, A-tytöt pelaavat vielä viimeisen kerran tällä kaudella AM-turnauksessa Helsingissä PuMa A3T:n järjestämänä.

Turnauksen MVP on tällä kertaa ansainnut koko joukkue! Reilu yhdeksän tuntia kestäneestä turnauksesta huolimatta koko joukkue puhalsi yhteen hiileen: jokaisesta pallosta taisteltiin loppuun saakka ja onnistuneista suorituksista iloittiin näyttävin tuuletuksin pelikentällä mutta myös vaihtopenkillä.

Kokoonpano Pielavedellä:

Aada Romppainen, Silmu Cihangir, Sabina Forsström, Krista Kantola, Peppimari Nurmi, Matilda Linnala, Viivi Ojala, Kerttu Niemi, Oona Jalkanen, Peppi Peltola, Enni Sauvala ja Jenna Tuomainen ”C”. Valmentaja Arto Oinas, apuvalmentaja Kari Lehtonen ja joukkueenjohtaja Tuija Tuomainen